Juniormesterlære, prøver og valgfag! Det er tre vigtige emner, som blev drøftet, da Mattias Tesfaye, børne- og undervisningsminister, mødtes med skoleledere fra Østjylland.

Hvordan får vi flere børn og unge til at lykkes i folkeskolen, så de både lærer og trives? Hvad gør antallet af prøver ved undervisningen og eleverne, og hvilke valgfag kan og skal udbydes til eleverne i udskolingen?

Skolelederforeningen inviterede i denne uge børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye til at mødes med et hold skoleledere, som gav deres perspektiv og lagde op til drøftelse af netop disse emner.

Det kom der god dialog og refleksion ud af.

”Tak for et godt møde til både ministeren, som gav sig tid til at være nysgerrig og lyttende, og til panelet af skoleledere for deres gode indlæg og vigtige pointer”

— Claus Hjortdal, formand for Skolelederforeningen

Claus Hjortdal deltog på mødet sammen med næstformand Dorte Andreas.

I alt ca. 25 skoleledere deltog i mødet.

I foreningen håber vi at invitere til lignende møder i fremtiden og til den fortsatte samtale om vigtige emner for folkeskolen.

Mødet blev holdt på Nørrevangsskolen i Randers, hvor skoleleder Martin Hyldgaard Larsen var vært.