Vi har bygget til og moderniseret. For at imødekomme forskellige mediebrug og vaner har vi udviklet dit medlemsmagasin Plenum til at være et indholdsunivers, der udkommer som printmagasin, digitale artikler og podcast.

Efter at medlemsmagasinet Plenum i årevis har delt indsigt og erfaringer på papir, er vi nu klar til at transformere det til også at være et dynamisk digitalt univers, der bringer viden og erfaringer til live på nye måder.

Mens vi udvider med flere kanaler, har indholdet stadig det samme fokus på ledelse i folkeskolen. Det handler om vilkårene for den enkelte og vilkårene for at drive skole, om initiativer og eksempler på løsninger af skolens kerneopgave og ny viden om ledelse og skoleemner.

Målet er, at Plenum skal være din hjælper i hverdagen som leder i folkeskolen. Vi ønsker at vise måder, I kan skyde genvej i en travl hverdag ved at bringe erfaringer, viden og perspektiver på opgaveløsninger og udfordringer.

Nyt magasinsite
Hvis du foretrækker at læse på mobilen eller computeren, er Plenums nye magasinwebsite stedet. Her vil nye artikler om rammer for folkeskolen og vilkår for skoleledere løbende blive publiceret.

www.plenum.skolelederforeningen.org
Hvis du har downloadet app’en Fagmagasinet Plenum på din mobil, kan du opleve problemer med at gå på Plenums nye hjemmeside. Så skal du fjerne app’en og installere den igen. Vi beklager ulejligheden.

Lyt til Plenum
Vi introducerer to nye podcastserier. Den ene serie fokuserer på forskning, der er relevant for ledere i folkeskolen og med fokus på, hvordan den nye viden kan anvendes i det daglige arbejde. Den anden serie reporterer fra virkeligheden. Her deler skoleledere erfaringer med løsninger på opgaver og udfordringer.

www.plenum.skolelederforeningen.org/podcast

Det trykte magasin
Det trykte magasin udkommer fortsat fem gang om året og vil fortsat automatisk lande i din postkasse, lige som det plejer. Vi har forfinet designet og styrket indholdet i et samspil med det digitale univers.

App’en Fagmagasinet Plenum
Du kan gratis downloade app’en Fagmagasinet Plenum i både App Store og Google Play. Her bliver alle trykte magasiner lagt op, og du kan dykke ned i alle de artikler, der er i arkivet.

Tilsammen er Plenum nu et medlemsmedie på flere kanaler, så du kan finde indhold, hvor det passer dig.

Både det trykte Plenum, det nye magasinsite, podcastserierne og appen er gratis og nemt tilgængeligt for dig som medlem.