Er du pensionist i foreningen? Vi inviterer dig til et spændende arrangement med oplæg og mulighed for at netværke.

Som pensionist i Skolelederforeningen bevarer du dit faglige fællesskab, hvor du blandt andet inviteres til to årlige halvdagsarrangementer.

Næste arrangement foregår den 24. september 2024 kl. 11.30-16 i Aalborg på Gl. Hasseris Skole.

Programmet for dagen ser således ud:

11.30 – 11.45
Velkomst og præsentation v. Skolelederforeningen samt fællessang

11.45 – 13.15
Nyt fra Skolelederforeningen v. formand Claus Hjortdal og rammesætning af dagens tema om samspil mellem skolen og civilsamfundet (sandwich/frokost under dette punkt)

Oplæg v. skoleleder Kristine Jakobsen på Gl. Hasseris Skole om skolens samspil med civilsamfundet herunder samarbejde med Ældresagen

Fælles drøftelser

13.15 – 13.45
Pause – kaffe, kage og netværk

13.45 – 15.00
Fra lederliv til pensionist og frivillig i bestyrelser herunder i Skolens Venner

Oplæg v. Nils-Georg Lundberg og efterfølgende refleksioner

Nils-Georg Lundberg giver et todelt oplæg. I den ene del af oplægget deler oplægsholderen ud af egne erfaringer med at skifte et travlt lederliv på skoleområdet ud med en ny fase i livet blandt andet som bestyrelsesmedlem i forskellige organisationer. I anden del af oplægget sættes fokus på samspillet mellem skoler og civilsamfund. Hvilke styrker og udfordringer opleves i samarbejdet, og hvordan håndteres de?

Oplægget danner grundlag for en fælles drøftelse af deltagernes overvejelser og erfaringer

15.00 – 15.15
Strække ben pause

15.15 – 15.45
Fælles drøftelser om civilsamfundets rolle – muligheder og udfordringer v. Skolelederforeningen

Afrunding og kort evaluering af dagens arrangement

Om oplægsholderen

Nils-Georg Lundberg har mange års erfaring som leder og topchef på uddannelsesområdet, og er forhenværende rektor på Hjørring Seminarium og dekan ved UCN.

Han har blandt andet været formand for Lærerseminariernes Rektorforsamling og formand for Gymnasiernes Bestyrelsesforening.

Nils-Georg Lundberg er næstformand i den frivillige forening Skolens Venner og formand for Skolens Venner i Hjørring.

Vi håber at se dig til en spændende dag i Aalborg.

Du kan tilmelde dig her

Bemærk
* Arrangementet gennemføres ved mindst 12 tilmeldinger
* Tilmeldingsfrist er 10. september 2024