Årsmøde 2022

Her kan du mindes Skolelederforeningens fantastiske årsmøde i 2022, hvor medlemmer fra hele landet deltog i to faglige og festlige dage i Aalborg.

Kære medlemmer, gæster, oplægsholdere og udstillere, tak for jeres store fremmøde og engagement til Årsmøde 2022

Friheden flyver – grib den

Det opfordrede vi til i overskriften for Årsmøde 2022. Derfor tog Dorte Andreas, næstformand, og Claus Hjortdal, formand, på et roadtrip på deres vej til årsmødet.

Undervejs udforskede de fremtidens folkeskole og den frihed, der venter forude.

Nåede de mon frem til årsmødet i Aalborg til tiden? Hvilke udfordringer mødte de på deres vej? Og hvordan endte det hele? Se filmen og få svaret.

Vi ses til Årsmøde 2023 den 9. og 10. november i Fredericia.

årsmøde i Aalborg. 4 personer synger med kvinde i fokus

Hele 1.750 skoleledere var samlet i Aalborg Kongres & Kultur Center

deltagere på årsmøde 2022

Klar til spændende og inspirerende oplæg. Foto: Lars Horn

Friheden flyver - grib den!

Det opfordrede vi til i overskriften for årsmødet.

Folkeskolen går en spændende fremtid i møde, hvor I som ledere skal finde nye veje.

På skolerne er I kommet flot igennem lange og vanskelige perioder med corona og har værdifulde erfaringer med jer, som I bringer med ind i fremtidens skole.

Samtidig er der udsigt til, at kommuner kan frigøre sig af statslige regler og styring med det såkaldte frikommuneforsøg, som er en del af velfærdsaftalen.

Det udforskede vi

Men hvad skal vi gribe, og hvad bør der ske på den anden side af corona, samt når folkeskolen sættes fri?

Det udforskede vi på årsmødet, hvor vi gravede et spadestik dybere efter, hvad det egentlig er, skolerne og skoleledelserne gerne vil sættes fri fra – og til hvad.

Vi så samtidig på, hvad der skal kendetegne den danske folkeskole, og ikke mindst ledelsen af den, i fremtiden.

Empty tab. Edit page to add content here.
Årsmøde Skolelederforeningen Lars Horn/Baghuset
Dem fik vi besøg af
    • Marie Holt Hermansen, formand Danske Skoleelever
    • Gordon Ørskov Madsen, formand Danmarks Lærerforening