Formandsvalg 2024

Valg til formandskabet: Stiller du op?

På Skolelederforeningens ordinære repræsentantskabsmøde, som finder sted onsdag den 30. oktober 2024, afholdes valg til formandskabet. Kandidater, som ønsker at stille op, har mulighed for at få valgoplæg præsenteret i foreningens medier. Bemærk, deadline til medlemsmagasinet Plenum er den 27. september 2024 kl. 9.

På dette års repræsentantskabsmøde i oktober, hvor foreningens højeste myndighed mødes, er der valg til formandskabet.

I henhold til foreningens vedtægter § 8, stk. 5-6 skal der vælges:

• Formand for 3 år
  • Næstformand for 3 år

Alle erhvervsaktive medlemmer af Skolelederforeningen er i henhold til vedtægterne valgbare.

Få dit valgoplæg præsenteret – læs hvordan og hvornår

Kandidater, som ønsker at stille op til formand og næstformandsposten, kan få bragt et skriftligt valgoplæg med foto, cv samt tekst i foreningens medlemsmagasin Plenum samt på foreningens hjemmeside.

Deadline for valgoplæg til det trykte medlemsblad Plenum nr. 4, som udkommer den 22. oktober 2024, er den 27. september 2024 klokken 9.00.

De indsendte valgoplæg vises sideløbende på foreningens hjemmeside.

Valgoplæg vil blive bragt på hjemmesiden fra den 2. september 2024. Valgoplæg, som modtages efter den 2. september 2024, vil løbende blive bragt på foreningens hjemmeside.

De skriftlige valgoplæg bringes i alfabetisk rækkefølge.

Som kandidat har du desuden mulighed for at viderebringe dit valgoplæg via dine private sociale medier-konti.

Deadlines
  • Deadline for valgoplæg til det trykte medlemsblad Plenum er den 27. september 2024 klokken 9.00.
  • Deadline for valgoplæg til foreningens hjemmeside er den 16. oktober 2024 klokken 9.

Sådan gør du

Et valgoplæg består af et portrætfoto, cv samt en tekst på max 300 ord. Hent skabelon til dit valgoplæg her.

Du bedes indsende dit valgoplæg og foto (formatet på foto’et skal minimum være 800 x 1000 pixels og minimum fylde 500 kb) til Marie Begtrup på mb@skolelederne.org.

Ifølge vedtægterne er det muligt at stille op helt frem til repræsentantskabsmødets afholdelse. Dog vil der således ikke være mulighed for at blive præsenteret i medlemsmagasinet Plenum og på foreningens hjemmeside.

Vælger nogle at stille op på selve repræsentantskabsmødet, vil der på selve mødet gives alle kandidater mulighed for en meget kort præsentation.

Skolelederforeningens ordinære repræsentantskabsmøde finder sted onsdag den 30. oktober 2024 i Odense Congress Center.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Du kan også altid kontakte os på skolelederne@skolelederne.org og tlf. 7025 1008

Peter Cort skolelederforeningen

Peter Cort